Rss Feed
  1. To All the Boys I've Loved Before

    pondělí 16. června 2014

    Originální cover
    Autor: Jenny Han
    Série: To All the Boys I've Loved Before
    Díl: první

    Anotace na Goodreads:

    Co kdyby všichni kluci, do kterých jsi byla zamilovaná zjistili, co jsi k nim cítila…zároveň?

    Lara Jean Song si schovává svoje milostné dopisy v krabici na klobouky, kterou ji dala její matka. Nejsou to milostné dopisy, které ji někdo dal; tohle jsou ty, které napsala. Jeden pro každého kluka, kterého kdy milovala – celkem pět. Když píše, vylije si své srdce a duši a říká věci, které by nikdy ve skutečném životě neřekla, protože její dopisy jsou jenom pro její oči. Až do dne, kdy jsou její dopisy rozeslány a milostný život Lary Jean se najednou změní z imaginárního na nekontrolovatelný.



    Datum vydání v USA: 15. 4. 2014
    Nakladatelství: Simon & Schuster Books for Young Readers
    Počet stran: 368
    Přečteno v červnu 2014, 2 dny, v angličtině




    Každá holka to zná – zamilujete se do někoho, koho prostě nemůžete mít. A každá se s tím vyrovnává jinak. Lara Jean napíše každému klukovi dopis. Není to klasický milostný dopis, ale dopis na rozloučenou. Jenom díky tomu, že se s nimi rozloučí, se může posunout dál. Tyhle dopisy měla vždy schované u sebe a nikdy neplánovala, aby je viděl někdo jiný. Jenže jednoho dne se u ní objeví Peter, jeden z kluků ze školy, a v ruce drží její dopis. Lara Jean nemůže věřit vlastním očím. Jak se její dopisy dostaly k lidem, kteří je nikdy neměli ani vidět? A co to vlastně znamená pro samotnou Laru Jean?

    Jenny Han o sobě dala vědět svou sérií Summer, která vyšla i u nás a která se řadí mezi mé oblíbené série. Není divu, že její další kniha se ihned zařadila do mé must-read poličky. A díky readathonu, který pořádala Kath s Vendeou, jsem si knihu taky konečně přečetla.

    Lara Jean je obyčejná holka. Rodina je pro ni všechno, hlavně po tom, co její matka před několika lety zemřela a jí zůstaly jenom její sestry a táta. Jenže teď její starší sestra odjíždí studovat do Skotska a ona neví, jak to bez ní zvládne. Vždyť do teď byla Margot tou, která držela domácnost v chodu a která vše zařizovala. Teď Laře Jean nezbývá nic jiného, než to prostě zvládnout – protože musí a protože chce. Jenže všechno se obrátí vzhůru nohama, když zjistí, že její krabice na klobouky je pryč…Lara Jean je zajímavá postava – má ráda pečení, plete, čte a ze všeho nejraději tráví své dny doma. Chová se spíše jako babička než jako holka v pubertě ale budiž (navíc mám podobné koníčky, i když jsem o pár let starší). Co – nebo spíše kdo – mi ale nejvíc pil krev, byla Margot. Právě Margot ovládala život Lary Jean, i když byla půl zeměkoule od ní. Všechno musí být podle Margot, Margot je královna, Margot ví všechno nejlíp, hurá, hurá, hurá! Měla jsem jí vážně plné zuby.

    Nemůžu říct, že by mě kniha zklamala, to ne. Jenom mi v ní něco chybělo, nějaký náboj, který by to hnal dál. V knize bylo několik momentů, které mě vážně pobavily a u kterých jsem se zasmála. Jenom to chvílemi tak nějak drhne, někdy jsem dočetla kapitolu a místo toho, abych četla dál, tak jsem si rozdělala něco jiného. Jak říkám, něco tomu chybělo. A něco zase přebývalo (třeba Margot – té tam na můj vkus vážně bylo až moc). Ale i tak to bylo příjemné víkendové počtení, u kterého jsem si odpočinula. A to je to, co se počítá, pánové (a dámy :D).



    HODNOCENÍ:


  2. 0 komentářů :

    Okomentovat