Rss Feed
  1. RC Review: Zápas o osud lidstva

    středa 12. června 2013

    Česká obálka
    Autor: Christy Raedeke
    Série: Mayské proroctví
    Díl: první

    Anotace:

    Šestnáctiletá Caity odhalí význam podivných znaků vyřezaných v obložení svého pokoje. Jde o dávné mayské proroctví, které jí přisuzuje důležitou roli v osudu lidstva. Bude mít dostatek sil a především odvahy vzít na sebe nelehký a nebezpečný úkol?







    Datum vydání: srpen 2012
    Nakladatelství: Fragment
    Počet stran: 320
    Hodnocení: 2 z 5
    Přečteno v červnu 2013, 5 dní, v češtině



    Caity vždycky chtěla objevit své pravé poslání. Pořád doufá, že se v jejím životě něco konečně stane. Takže když na hradě ve Skotsku, který její rodina zdědila, objeví tajnou komnatu s podivnými znaky na stěnách, ví, že je to tu. Konečně nadešla její chvíle. Teď jen musí znaky rozluštit a zjistit, jaký bude její další krok...

    O této knize jsem četla spoustu soudů, ale já mám nejradši, když si můžu udělat vlastní názor. No, ten jsem si rozhodně udělala. Pravda je, že nápad a motiv příběhu je sice dobrý, ale hlavní hrdinka cokoli dobrého na této knize naprosto zabila...

    Caity vždycky čekala, až ji někdo objeví. Proto když se jí do rukou dostane proroctví, ve kterém je ona hlavní postavou, rozjede akci naplno. Jenže ne všichni ve světě jsou dobří a Caity brzy zjistí, že její osud může být mnohem nebezpečnější, než se na první pohled zdálo...A teď končím s příjemným tónem, protože to ze sebe musím dostat ven - Caity je ta nejhorší a nejotravnější postava, s jakou jsem se kdy setkala. Její řeči a přihlouplé chování zabily cokoli dobrého, co na knize bylo. Nevím jak vy, ale já prostě nesnesu lidi (i ty smyšlené), kteří si myslí, že snědli všechnu moudrost světa, a přitom nevědí vůbec nic. Právě toto je případ Caity. Tohle a spousta dalších vad v jejím chování. K tomu ještě přičtěte zvláštní posedlost Alexem a jeho vůní a portrét je hotový...

    Jak už jsem řekla, nápad a motiv příběhu je podle mě dobrý. V době, kdy kniha vycházela bylo téma Mayů a mayského kalendáře dost probírané a autorka na něho poskytla nový úhel pohledu. Jenom její vysvětlování jednotlivých jevů se mi zdálo chvílemi poněkud kostrbaté a já jsem se musela zastavit a znovu si to párkrát projet, abych všechny ty věci o galaktickém středu a podobně pochopila. V tomhle ohledu to bylo celkem náročné.

    Když to sečtu a podtrhnu, jedná se o jednu z knih, která má obrovský potenciál, který byl ovšem někde během psaní knihy hluboko pohřben. Přitom by stačila jenom taková drobnost, jakou je kompletní výměna hlavní hrdinky, a příběh by mohl vypadat úplně jinak...Nezbývá než doufat, že v druhém díle se Caity někam posune a vyvine, jinak za sebe už vážně neručím :D.



    Děkuji nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.

  2. 0 komentářů :

    Okomentovat