Rss Feed
  1. RC Review: Hadí spirála

    úterý 18. června 2013

    Česká obálka
    Autor: Christy Raedeke
    Série: Mayské proroctví
    Díl: druhý

    Anotace:
    Caity byla předurčena sehrát důležitou roli při záchraně lidské civilizace. Je však ve velkém nebezpečí, zrádná organizace Fraternitas je jí v patách. Pokud Caity a její přátelé selžou, převezme vládu organizace a odsoudí vše k zániku. Podaří se získat dostatečnou sílu pro záchranu světa? Naplní se starodávné proroctví?






    Datum vydání: únor 2013
    Nakladatelství: Fragment
    Počet stran: 280
    Hodnocení: 3 z 5
    Přečteno v červnu 2013, 5 dní, v češtině




    Caity už ví, že její život se navždy změnil. Jejím osudem se stalo poslání sjednotit všechny mladé lidi a svrhnout Stínovou vládu, která ovládá životy všech lidí. Jenže jak to všechno zvládnout, aniž by na sebe upoutala nechtěnou pozornost? Právě takovou příležitostí pro ni může být elitní internátní škola, která má vyučovací program pro ni jako dělaný. Společně se svou nejlepší kamarádkou se vydají na cestu, jejíž konec je ve hvězdách. Vyváznou z toho vůbec živé?

    První díl v sobě nesl obrovský potenciál. Mayské proroctví bylo celkem žhavým tématem, tak jsem si myslela, že se na něj někdo podívá také trochu jinak. A jaké pro mě bylo zklamání, když vše, co jsem v knize našla byla bezduchá hrdinka a věci tak krkolomně vysvětlované, že jsem je ani nestíhala. Proto jsem také od druhého dílu nic moc nečekala. Možná právě díky tomu se ukázal jako lepší než ten první.

    Caity ví, co musí udělat. Jenom neví jak. Proto když se jí naskytne příležitost, přihlásí se společně se svou nejlepší kamarádkou Justine na elitní školu, která jí poskytne právě to, co potřebuje. Postupně odkrývá další indicie, které jí řeknou, co má dělat. Co říct, Caity je pořád Caity. Jen nevím, jestli se přece jenom trošku vyvinula, nebo jsem ji už brala takovou, jaká je, ale už jsem ji zvládla skousnout líp, než v prvním díle. Dokonce v tomhle díle ukázala, že ani s jejím myšlením a intuicí to není tak hrozně zlé, jak to nejdřív vypadalo. Ale i tak by její postava snesla pár (resp. docela dost) úprav a nějaký ten posun k ještě lepšímu...

    Jak už jsem řekla, téma samo o sobě je zajímavé. Ale v druhém díle mě autorka zaplavila obrovskou vlnou konspiračních teorií, které mi chvilkami přišli kapku přitažené za vlasy. Chvílemi jsem se doslova topila v teoriích a krutých pravdách...Přitom by jenom stačilo někde ubrat, a někde zase trošku přidat, a bylo by to hned celé ještě lepší :).

    K téhle knize jsem po zkušenosti s tou první přistupovala tak dvojitě – jednak jsem se bála Caity, protože mě v prvním díle tak vytáčela, že jsem se skoro bála v téhle sérii kvůli ní pokračovat. Zároveň jsem ale i chtěla dát téhle knize šanci, bez ohledu na to, jaká byla ta první. A jak se ukázalo, nikdy není nad druhé šance, protože všechno může být lepší, pokud k tomu přistoupíme s chladnou hlavou a nedáme na svoje vlastní předsudky :).



    Děkuji nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.

  2. 0 komentářů :

    Okomentovat