1. RC Review: Zvrácené myšlenky

neděle 21. července 2013

Autor: Andrea Kane
    Série: FBI

Anotace:

Bývalá agentka FBI Sloane Burbanková málem přišla ve výkonu svých služebních povinností o život. Nyní využívá svých schopností jako nezávislá poradkyně. Ale když záhadně zmizí její nejmilejší kamarádka z dětství, Sloane se zapojí do vyšetřování tohoto případu - ačkoliv ho má na starosti její bývalý přítel, zvláštní agent Derek Parker. Derek nemá čas ani chuť zabývat se rok starým případem - a už vůbec ne spolupracovat s ženou, kterou nikdy nechtěl znovu spatřit. Ale když dojde k dalším únosům žen, a jiné jsou brutálně zavražděny, společně se Sloane dojdou k strašlivému odhalení: všechno má na svědomí jediný pachatel. Deviant, jehož poslední obětí se má stát samotná Sloane.

Datum vydání v ČR: duben 2013
    Počet stran: 360
    Hodnocení: 4 z 5
    Věkové omezení: 18+ (sprostá slova, násilné a sexuální scény)
    Přečteno v červenci 2013, 2 dny, v češtině

Sloane Burbanková opustila kvůli svému zranění svou pozici agentky v FBI a stala se nezávislou poradkyní. Když se jí ozve matka její bývalé kamarádky s žádostí o pomoc neváhá, a práci přijme. Její kamarádka se ztratila už před rokem, takže Sloane ví, že šance, že bude ještě na živu, je malá. Ale jakákoli informace je lepší, než žít v nevědomí. Aby zjistila o případu něco víc, musí se spojit s Derekem, agentem FBI a jejím bývalým přítelem. Ani jednomu z nich se do spolupráce nechce, ale nic jiného jim nezbývá. Když se objeví další případy únosu vědí, že mají co dělat se sériovým vrahem, který se nezastaví před ničím, dokud nezíská co chce - samotnou Sloane.

Od knihy jsem neměla moc velká očekávání. O to víc jsem byla překvapená, když mě její děj chytil a nepustil. Knihu jsem doslova hltala a nebyla ji schopná odložit až do samotného konce.

Sloane opustila po zranění ve službě své místo u FBI. Je si jistá, že to bylo správné rozhodnutí a doufá, že se tam jednoho dne bude moct vrátit, jen co bude schopná opět jistě držet zbraň. Když si ji jako poradce najme rodina její bývalé nejlepší přítelkyně ví, že udělá cokoli, jen aby jim dala informace, po kterých tak touží. Jediné, co ji trápí je fakt, že se kvůli tomu bude muset spojit s Derekem, agentem, který měl případ na starosti a jejím bývalým přítelem, se kterým se nerozešla v dobrém. V podstatě se s ním nerozešla vůbec, spíš utekla. Ani jeden z nich nechce s tím druhým spolupracovat, navíc Derek má zajímavější práci, než rok starý případ, ale nakonec jim nic jiného nezbude. Když začnou únosy přibývat vědí, že jednají s ledajakým zločincem, ale se sériovým vrahem. Podaří se jim ho zastavit dřív, než se jeho obětí stane i Sloane?

Sloane je postava, kterou jsem si oblíbila. Je silná, energická, ovládá bojová umění a díky svému výcviku vyjednavače přesně ví, jak komunikovat s lidmi. Zároveň je ale tvrdohlavá, hádavá a trochu i egoistická. Ví co chce a nic ji nezastaví v tom, aby to získala. Odmítá si ale připustit, že mezi ní a Derekem jsou nedořešené záležitosti, které je potřeba vyřešit dřív, než jí vybouchnou do obličeje. Párkrát jsem ji během knihy chtěla proplesknout, aby trošku přemýšlela, ale kdyby se chovala jinak, asi by to nebylo ono.

Derek. Případ sám pro sebe. Egoista který přesně ví, jak na lidi působí a nebojí se to ukázat. Podle mě by mu v autě měla ve smyčce hrát písnička ,,I'm sexy and I know it". Je to arogantní a sobecký vůl - právě takový může být váš první dojem. Ale když mu dáte šanci zjistíte, že pod maskou povrchního drsňáka se toho skrývá mnohem víc. Popravdě si jsou se Sloane mnohem podobnější, než by chtěli přiznat a u jejich věčného kočkování jsem se náramně bavila. Mezi těmi dvěma je taková energie, že to může skončit jen jedním způsobem...

Když jsem vzala knihu do ruk nenapadlo mě, jak mě její děj vezme. I když jsem většinu knihy tušila, kdo by mohl být psychopatem, který má všechny činy na svědomí, příběh jsem si užila. Autorka navíc na začátku každé kapitoly poskytne pohled do hlavy pachatele nebo některé z jeho objetí, což se v některých případech ukázalo jako kapku děsivý zážitek. Jak už jsem řekla na začátku,kniha pro mě byla překvapením a bezpochyby můžu říct, že se jedná o povedený začátek série, která bezpochyby stojí za povšimnutí.

Děkuji nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.