Rss Feed
  1. Filmové chvilky (5)

    čtvrtek 18. července 2013


    Moje čtvrteční rubrika, ve které vás seznámím s některými filmy, které jsem za poslední dobu viděla.


    CHARLIEHO MALÁ TAJEMSTVÍ (TEN, KDO STOJÍ V KOUTĚ)

    Český plakát
    Originální název: The Perks of Being a Wallflower
    Žánr: Drama/Romantický
    Režie: Stephen Chbosky
    Knižní předloha: Stephen Chbosky (The Perks of Being a Wallflower - Ten, kdo stojí v koutě)
    Hlavní role: Emma Watson, Logan Lerman, Ezra Miller, Nina Dobrev

    Obsah:
    Charlie (Logan Lerman) je plachý a neoblíbený teenager, který popisuje svůj život v sérii anonymních dopisů, a ty poté posílá lidem, které vůbec nezná. Zkoumá složitou dobu dospívání, včetně introverze, sexuality, homosexuality, drog i zneužívání. První dopis Charlie posílá v době před svým nástupem na střední školu. Tam se seznamuje s novými přáteli, Sam a jejím nevlastním bratrem Patrickem. Najde si první přítelkyni, ale tajně je už od první chvíle zamilovaný do zelenooké Sam. Celý příběh se odehrává v Pittsburghu v letech 1991 - 1992.


    Originální trailer:



    Můj názor:

    Už hodně dlouho jsem neviděla film, který by mě chytl za srdce. Který by mě donutil cítit něco hlubšího, nejen všechny ty povrchní pocity, jaké máme u každého filmu. Ale teď jsem právě takový film našla a rovnou se zamilovala.

    Každý z nás si asi dokáže představit klasický romantický film, který je určený zejména dospívajícím. Všichni jsme je bezpochyby viděli takže si můžeme upřímně říct, že jejich obsahová stránka není zrovna bůhví jak hluboká. Jako by málokdo dokázal vymyslet něco, co je odlišné, i když třeba jen v detailech. A právě takový je tento film. Najdete v něm střední školu, drogy, párty, vztahy, ale taky něco, co vás chytne za srdce. Může to být právě postava Charlieho. Asi každý známe takového Charlieho, zkuste se zamyslet, zda nevíte o někom, kdo je v podstatě neviditelný. Určitě vás někdo napadne, ať už jste to vy samotní nebo někdo ze školy, koho všichni znají jen od vidění, ale nikdo ho nezná doopravdy, protože se nikdy nikdo nepokusil ho poznat. I když tihle lidé jsou většinou mnohem lepší společností, než namachrovaní egoisté a falešné kamarádky, které vám v první chvíli bodnou kudlu do zad. Charlie je tichý. Charlie je pozorovatel. A taky toho má za sebou víc, než by lidé v jeho věku měli mít...

    Podle mě tento film bezpochyby vyčnívá z mainstreamu. Divákovi dá úžasnou příležitost, aby se zamyslel a je jenom na nás, zda tuto šanci využijeme. Je jedno, za jakým účelem se na tenhle film podíváte, ale rozhodně byste ho neměli přehlédnout. Byla by to totiž ohromná škoda.


    ,,Můžu to vidět. Tu jednu chvíli, kdy víš, že nejsi jen smutným příběhem. Jsi naživu. A postavíš se a vidíš světla na budovách a vše, čemu se divíš. A posloucháš tu písničku na cestě s lidmi, které miluješ nejvíc na světě. A v tuto chvíli přísahám, že jsme nekoneční..."

    ...

    ,,Přijímáme tu lásku, o které si myslíme, že si ji zasloužíme."

  2. 3 komentářů :

    1. Unknown řekl(a)...

      Tento film jsem ještě neviděla. Doufám,že se na něj někdy podívám. :)

    2. Unknown řekl(a)...

      Film jsem viděla minulý týden a zamilovala jsem si ho :DD, k tomuhle filmu se určitě ještě někdy vrátím ;).

    3. Maťa řekl(a)...

      Knihu som (žial) ešte nečítala, ale film bol úžasný :3

    Okomentovat