Rss Feed
  1. Letní dumání 2 (4)

    neděle 28. července 2013


    Stejně jako loňské léto tu máme projekt Letní dumání, které má na svědomí Syki. Projekt bude probíhat až do 31. 8., takže máme před sebou dva zajímavé měsíce :).




    Historický fenomén


    Historie mě láká odjakživa. Možná proto jsem jako blázen maturovala z dějepisu a dějin umění :). Vždycky, když vidím nějakou upoutávku na historický seriál tak jsem naprosto unesená a okamžitě si řeknu, že to musím vidět. To se ale nekoná. Nevím, čím to je, ale já se k nim prostě nikdy nedostanu...

    Od té doby, co všichni začali pět slávu na Game of Thrones jsem říkala, že je zkouknu. Teď bych se asi měla začít ohromně stydět, ale já prostě nevím, proč se k tomu nemůžu dokopat :D. Co se týče historických filmů, tam je to se mnou lepší :D. Ať už je to z doby starověkého Říma nebo Egypta, až po celkem nedávné dějiny, takové ty hlavní filmy mám zkouknuté. Aspoň něco...Otázka, zda to, co se ve filmech a seriálech objevuje, je pravdivé, je už trošku jiná otázka. V některých případech mi to vůbec nevadí, ale stává se, že mě výmysly autorů někdy vyloženě dráždí. Asi někdo má zkrátka buňky na to, aby vycítil, co bude fungovat, a někdo asi ne.


    Vzato kolem a kolem, historie mě vždycky brala. Proto jsem taky původně chtěla studovat dějiny umění, ale i bez toho je v mém oboru historie až moc :D. Lidé někdy nedokáží dostatečně ocenit svou historii a vážit si jí, o čemž svědčí i to, že někteří prostě nepochopí, proč by se vůbec měli obtěžovat s návštěvou muzeí, hradů nebo sledováním historických dokumentů a filmů. Z toho potom vzniká nevědomost, která v minulosti už nadělala až dost paseky. I my se jednou staneme součástí historie, takže bychom na ni rozhodně neměli zanevřít.

  2. 2 komentářů :

    1. Syki řekl(a)...

      Miluju muzea, hrady, zámky, galerie a výstavy, strašně mě to baví obcházet už od mala, horší je, že to vstupné je kolikrát až moc vysoké, takže člověk toho neobejde tolik, kolik by chtěl.

    2. Romule řekl(a)...

      Mě k tomu od mala vedla mamka a já jí jsem za to strašně vděčná :). Ale je pravda, že když člověk ty ceny teď vidí, tak by kolikrát plakal...Aspoň ale díky ISICu má člověk nějakou tu slevu - zatím...

    Okomentovat