Rss Feed
  1. Letní dumání 2 (2)

    sobota 13. července 2013


    Stejně jako loňské léto tu máme projekt Letní dumání, které má na svědomí Syki. Projekt bude probíhat až do 31. 8., takže máme před sebou dva zajímavé měsíce :).


    Erotická kanonáda

    Erotické romány zažívají v poslední době boom. Takovou pomyslnou zápalkou k této bombě byl román Padesát odstínů šedi, který sám o sobě vyvolává dost smíšené diskuze – někteří jej milují, někteří jej nemůžou ani vidět. Po uvedení této knihy se s erotickými romány doslova roztrhl pytel. A ženy je doslova hltají. Jaké k tomu mají důvody?

    Sama za sebe musím říct, že ve mně erotické romány zpočátku budily rozpaky. Ano, byla jsem zvědavá, tajit to nebudu, zároveň jsem se ale i pekelně styděla, protože přece jen nejde o knihy, které byste si otevřeli a četli v autobuse. Úplně živě si pamatuju, jak jsem poprvé dostala do ruky knihu Night Huntress a s váháním se začetla. Věřte, že jsem se u nejedné scény pěkně červenala. A taky jsem zjistila, že to není tak hrozné, jak to zpočátku vypadá.

    Chápu, že tohle téma může někoho pohoršit. Že se na tyto knihy můžete dívat skrz prsty. Ale upřímně – k životu to prostě patří a v dnešní době se před tímto tématem zkrátka neschováte. Možná právě proto je také čte stále větší množství čtenářů – tedy spíše čtenářek. A proč ženy tyto romány úplně milují? Jako odpověď stačí jedno slovo – fantazie. Ano, tyto romány stimulují především naši fantazii a představivost, protože ruku na srdce – to, co se v nich děje, se v reálném životě většinou nestane. A tak ženám snícím o divokém a nespoutaném milenci nezbude nic jiného, než se uchýlit ke knize. Není se čemu divit – Lojza tomu dá 4 minuty, překulí se a usne, zatímco knižní hrdina uspokojuje svůj protějšek pomalu půl hodiny a to dokonce pětkrát za sebou. O tomhle mohou ženy vážně jen fantazírovat.

    Vzhledem k tomu, že jsem žena, můžu jen polemizovat o tom, jak k těmhle románům přistupují sami muži. Ale mám tu jednu historku, kterou jsem už na blogu sice zmiňovala, ale která podle mě naprosto přesně vystihuje typický mužský postoj. Když jsem v nákupním centru seděla na lavičce před knihkupectvím, všimla jsem si jednoho pána, tak kolem čtyřicítky, jak stojí před knihkupectvím a neustále se rozhlíží. Už ten fakt upoutal mou pozornost a já z pána nespouštěla pozornost. Když si byl jistý, že je vzduch čistý, doslova se vrhl do knihkupectví a zamířil ke komínku, ve kterém byl úhledně vyrovnán titul Padesát odstínů temnoty. Jeho úprku skrze knihkupectví si všiml každý, takže pokud chtěl být nenápadný, moc mu to nešlo. Rychle popadl vrchní knihu a svižným tempem zamířil k pokladně, přičemž knihu držel tak, aby její titul nebyl vidět. Na pultě ji položil opět titulem dolů a nervózně přešlapoval, zatímco pokladní si dával načas. Naneštěstí tašky v knihkupectví jsou průhledné a když to zjistil i náš zákazník, rychle popadl nějaké prospekty u pokladny, knihu jimi v tašce obalil a rychlostí blesku vypálil z knihkupectví. A proč vám to tu říkám? Protože bych se nedivila, kdyby si tento pán knihu tajně půjčoval od své ženy, ale byl by příliš hrdý a ješitný na to aby přiznal, že i on sám čte erotický román. Zřejmě podle mě by nebyl prvním, ani posledním mužem s podobným uvažováním. Ale vážně – je na tom opravdu něco tak hrozně ponižujícího? Já myslím že ne. Koneckonců i muži mají své sny :).

    Ano, vaše fantazie si bezpochyby zamlsá. Ale pokud chcete stimulovat spíš mozek, sáhněte po něčem jiném, protože co se týče příběhu a jeho vývoje, v žádném případě nejde o nic složitého. Ale náročných knížek je na světě taky dost a někdy není špatné jen tak vypnout a nemuset přemýšlet nad tím, co se v knize děje.


    Jak už jsem řekla na začátku, erotické romány jsou právě teď hitem na poličkách knihkupectví. Pokud si chcete zafantazírovat a odpočinout, jděte do toho. Pokud jsou pro vás ale tyhle knihy trnem v oku mám pro vás jen jednu radu – počkejte si, až přijde zase něco nového a doufejte, že tentokrát to bude téma právě pro vás.

  2. 2 komentářů :

    1. Syki řekl(a)...

      S těmi muži je to přesně takhle. Obdivuju ale ty, kteří si tu knihu jdou hrdě koupit a nestydí se. Totéž platí o ženách, ještě stále velké množství ženských má obavy z toho, co si o ní pomyslí v knihkupectví, když si takovou knihu koupí. Kor když mají některé tituly tak šťavnaté názvy :D

    2. Martina F řekl(a)...

      Možná chtěl zmíněný zákazník knihu pro svou ženu jako dárek, ale prostě se styděl. Asi bych se taky styděla, kdybych si měla koupit veřejně např. Kamasutru. Pamatuji si na okamžik,kdy jsme si s mamkou objednávaly knihy z Knižního klubu, já tam přihodila již zmiňovanou Kamasutru a když došla, tak mamka mi ji s červení v tváři odevzdala. :-)

    Okomentovat