Rss Feed
  1. Zimní dumání (4)

    pátek 28. prosince 2012


    Čtvrtý díl zimního projektu, který pořádá Syki.



    Nezapomenutelné knihy

    Na spoustu knih, které během života přečteme, jen tak nezapomeneme, a to z jakéhokoliv důvodu. Zkrátka nám uvíznou v paměti a my můžeme dělat co chceme, ale jen tak je z ní nedostaneme. Já nikdy nezapomenu na knihy, které jsem četla jako dítě. Nikdo mi z hlavy nedostane Pejska a kočičku nebo Ferdy mravence. Jenže i já jsem vyrostla, a do hlavy se vloudily jiné nezapomenutelné tituly.

    Knihou, na kterou bych v životě nezapomněla, je Hrdinkou snadno a rychle. Byla to moje první ,,dospělejší“ kniha a první kniha od Meg, kterou jsem kdy četla. Od té doby se řady knih od této autorky u mě rozšířily, a já je vnímám naprosto stejně, jako tu první. Dalším zlomovým bodem pro mě (a nejspíš i řadu ostatních) Stmívání. Teď se mu plno lidí směje, ale když jsem na něj před pár roky narazila, otevřelo mi cestu do YA literatury. A pak to se mnou šlo z kopce :D.

    Takových zlomových sérií je určitě spousta. Bohužel se poslední dobou setkávám s knihami, které se snaží čerpat z úspěchu a nápadu jiných knih. Tyhle knihy jsou dost často také nezapomenutelné, protože já osobně mám i celkem problém je vůbec dočíst. Chápu, že už je celkem problém napsat nebo objevit něco nového, ale i se starými věcmi se dá s trochou originality vykouzlit příběh, který stojí za to číst.

    Asi hlavním faktorem toho, zda na nás kniha zapůsobí, jsou postavy, které v ní vystupují. Často právě postava rozhodujeme o tom, zda se nám kniha líbí nebo ne. Já sama jsem měla obrovský problém dočíst Paní Bovaryovou a to jen kvůli tomu, že bych tu ženskou nejraději zabila sama. Naopak postavy, které jsou vtipné a působivé nás příběhem provedou aniž bychom věděli, kolik hodin už uteklo od doby, kdy jsme knihu začali číst.

  2. 0 komentářů :

    Okomentovat