1. RC Review: Vidím to, co vrah

čtvrtek 20. prosince 2012

Autor: Jill Hathaway
    Série: Děsivé splynutí
    Česká anotace:

Vee Bellová si je naprosto jistá, že sestřina kamarádka Sophie nespáchala sebevraždu. Byla zabita. Ona to ví, protože tam byla. Vee má narkolepsii, během záchvatů ale neupadá do spánku. Když omdlí, ocitá se v hlavě někoho jiného a prožívá život skrz jeho oči. Vklouzla například do hlavy své sestře, když podváděla při testu z matematiky, do učitelovy, který pil před začátkem hodiny. Nic ale Vee nepřipravilo na to, co se stalo jedné říjnové noci… ocitla se v hlavě někoho, kdo držel v ruce zakrvácený nůž, a stál nad Sophiiným tělem. Vee přímo zoufale touží někomu sdělit své tajemství, ale kdo by jí věřil? Zní to tak šíleně, že to nedokáže říct ani kamarádovi Rollinsovi, natož policii. Rollinsovi to ale říct stejně nemůže, protože teď už se moc nestýkají, Vee totiž tráví čím dál tím víc času se Zanem. Zamotaná do nebezpečí a děsivých lží, musí Vee sama odhalit vraha dříve, než udeří znovu.

Vydání v ČR: červen 2012
    Počet stran: 272
    Hodnocení: 3 z 5
    Přečteno v prosinci 2012, 4 dny, v češtině

Trailer ke knize:

Autor

Jill Hathaway žije v oblasti Des Moines spolu se svým manželem a dětmi. Získala bakalářský titul ve výuce angličtiny a magisterský titul v oboru Literatura. Učí angličtinu na střední škole a na vysoké škole vypomáhá s kurzy. Vidím to, co vrah je jejím autorským debutem, ke kterému se již připravuje pokračování.

Kniha

Vee Bellová by si přála to, co je pro ostatní samozřejmostí - být obyčejnou středoškolačkou s obyčejnými problémy. Jenže tohle přání se jí nikdy splnit nemůže, protože ona je všechno, jen ne normální. Vee se totiž propadá do ostatních lidí a zažívá situace, kterým by se nejraději chtěla obloukem vyhnout. Nemůže o tom nikomu říct - když to jednou zkusila, skončila u psychiatričky. Jenže vše se změní, když je zabita nejlepší kamarádka její sestry. Ona totiž byla u toho - ne osobně, ale v těle vraha. Ona jediná ví, že to nebyla sebevražda. Jenže jak může dokázat něco, o čem nemá důkazy? Jak usvědčí vraha, o kterém nemůže říct ani svému nejlepšímu příteli? Co když nakonec půjde o život i jí?

Knihy jsem si poprvé všimla už když poprvé vycházela v zahraničí, a to hlavně díky jejímu traileru. Byla jsem rozhodnutá si ji přečíst, proto mě potěšilo když jsem se dozvěděla, že kniha bude vycházet v češtině.

Vee je i přes svůj ,,dar" celkem normální hrdinkou. Jejím výrazným rysem je její starostlivost, a to hlavně o její sestru, která si během knihy prochází celkem peklem. Kromě toho je ovšem Vee také silná, zvědavá a pevně odhodlaná najít vraha Sophie, jehož očima se na tělo mrtvé dívky dívala. Je ale Vee připravena na všechna tajemství, která během jejího pátrání vyplavou na povrch? Naučí se konečně ovládat své schopnosti? Co když se najednou podezřelým stane někdo, za koho by dala ruku do ohně?

I když to tak vypadá, Vee není na všechno sama. Ovšem poslední dobou si ona a její nejlepší přítel Rollins nějak nerozumí, jako by mezi nimi vyrostla propast, kterou neví jak překonat. Podle mě by si Vee s Rollinsem měli sednout a promluvit si, protože to, co se mezi nimi děje je jasné jako facka, jen Vee to nevidí - nebo spíš nechce vidět. Ale všechno nakonec vyplave na povrch - včetně tajemství, která Rollins skrývá.

Samotné téma převtělování do jiných osob je zajímavé, autorka vsadila na celkem dobrého koně, protože se nejedná o okoukané téma. Ovšem chvílemi jako by děj příběhu zadrhával a hlavně zpočátku knihy hodně dlouho trvalo, než se přešlo k hlavnímu jádru příběhu. Pořád jsem četla a četla a čekala, kdy už to konečně přijde. Nakonec to přece jen přišlo, a už jen ze samotné představy, že bych se očima vraha dívala na to, co spáchal, mi naskakovala husí kůže.

Vidím to, co vrah je kniha, která by mohla zaujmout především mladší čtenáři, kteří se teprve pouštějí do vod knih pro dospívající. Pokud už máte něco načteno může se stát, že vám dojde už mnohem dřív, než samotné hrdince, kdo za tím asi stojí. Přesto jsem si knihu užila, rozhodně se jedná o zajímavý začátek série, jehož druhý díl vychází pod názvem Impostor v zahraničí v březnu příštího roku.