1. RC Review: 13. komnata milenek

pátek 16. srpna 2013

Originální obálka
    Autor: Sofie Králová, Tomáš Kristl

Anotace:

13. komnata milenek od autorů Sofie Králové a Tomáše Kristla je pohledem do světa nevěrného muže, jeho milenky a jím podváděné ženy. Kniha je inspirována skutečným příběhem milostného trojúhelníku a čtenářům přibližuje myšlení, pocity a emoce lidí, kteří nevěru a paralelní vztah sami prožili.

Tomáš je šťastně ženatým otcem, který se nikdy neocitá v potížích. Jednou však prožije zdánlivě nevinný flirt se svou kolegyní z práce, svobodnou matkou Sofií. Časem Sofii svede a v průběhu několika měsíců si s ní vytvoří paralelní vztah, který před okolím úspěšně tají. Sofie otěhotní a poté i Tomášovi porodí nemanželskou dceru. Několik dalších měsíců Tomáš žije dva oddělené životy, plné jeho výmluv, lží, obviňování a manipulací. To se nezmění ani poté, kdy se vše dozví jeho žena. Tomáš rozehrává hru, ve které se všichni ocitají ve slepé uličce a v níž zákonitě není vítěze.

Datum vydání: listopad 2012
    Nakladatelství: ECONOMICUS
    Počet stran: 160
    Hodnocení: 3 z 5
    Věkové omezení: 18+ (citlivost tématu, sprostá slova)
    Přečteno v srpnu 2013, 1 den, v češtině

Nevěra. Slyšel o ní každý. Prožilo ji mnoho z nás. Na tohle téma už byla sepsána řada příruček a psychologických knih plných rad. Jenže co opravdu cítí lidé, kteří se sami stali dvěma rohy milostného trojúhelníku? Je to opravdu jenom vina milenky, že muž utíká od své ženy k ní? A jak nevěra ovlivní život samotného nevěrníka? Právě na tyhle otázky odpovídají Tomáš a Sofie, které dohromady svedla právě nevěra.

Můžu říct, že já sama jsem čelní náraz s nevěrou nezažila, ale to neznamená, že mě tahle kniha neoslovila. Popravdě, chvílemi jsem až nemohla uvěřit, jak zvrácená může mužská logika být...

Kniha je rozdělena na několik částí. První část obsahuje klasické seznámení s tématem nevěry. Co to vlastně je? Co k tomu lidi vede? Obecné odpovědi na tyto otázky naleznete právě v této kapitole. Je to asi ta nejméně zajímavá část knihy, to ale neznamená, že jsem si tam nenašla některé věci, které mě zaujaly.

Mnohem zajímavější jsou ovšem části, které obsahují osobní zpověď Sofie a Tomáše. A je až zarážející, jak odlišné tyto pohledy jsou.U Sofie se jedná o jakousi deníkovou zpověď ženy, která konečně našla muže, kterého by toužila mít po svém boku. I když je Sofie silná žena, která si už v životě prošla nejednou těžkostí, v její zpovědi najdete věci, které jsou pro každou ženu typické – naivita, zaslepenost, sebetrýznění. A to všechno kvůli lásce. Kvůli lásce k muži, který se po čase stráveném s ní vrací zpět do náruče své manželky. Zpověď Tomáše, to je ovšem jiná káva. Je až zarážející, jak zvrácená může mužská logika být. Ty lži, výmluvy a plané sliby, které většinou ani nemyslel vážně, to byla vážně síla. Nejednou jsem na tohohle člověka měla vztek.

Další zajímavou částí byly zpovědi jejich blízkých. Většinou si totiž neuvědomujeme, jak moc naše rozhodnutí ovlivní životy lidí nám blízkých, ať už rodiny nebo přátel. I na ně totiž dopadá případná nevěra, musí se zaujmout stanovisko, v případě manželského páru si dost často musí vybrat mezi ženou nebo mužem. V konečné části oba autoři odpovídají na ,,otázky na tělo“, týkající se toho, co udělali, jejich pocitů a podobných věcí. Taky nám Tomáš nabídne čistě mužský pohled na svět během nevěry.

Kniha nesedne každému. To je jasné. Plno čtenářů tento pár odsoudí. Někteří se ovšem nad obsahem knihy zamyslí. A zjistí, že každá mince má dvě strany. Mně hlavně některé části opravdu otevřely oči a donutily mě se zamyslet. Kniha se čte velmi dobře, po pár hodinách jsem ji už měla přelouskanou. Po jejím dočtení je mi ale jedno jasné – nikdy není vina jen na straně milenky. A co je ještě jasnější je to, že chlapský mozek je zvrácený nástroj, který žena nikdy nemůže pochopit. Ale pokud do něj chcete alespoň trochu nahlédnou, sáhněte po 13. komnatě milenek. Není to velkolepé spisovatelské dílo, ale vše, co v ní je, je ze života. Krutá realita, kterou dnes a denně prožívá plno lidí kolem nás. A po dočtení nakonec možná budete stejně překvapeni jako já.

Knihu 13. komnata milenek si můžete objednat na stránce knihkupectví knihcentrum.cz

Chtěla bych poděkovat internetovému knihkupectví Knihcentrum.cz za poskytnutí recenzního výtisku.