Rss Feed
  1. Letní dumání 2 (5)

    pondělí 5. srpna 2013


    Stejně jako loňské léto tu máme projekt Letní dumání, které má na svědomí Syki. Projekt bude probíhat až do 31. 8., takže máme před sebou dva zajímavé měsíce :).



    Čtení v cizím jazyce

    Ve škole mě vždycky cizí jazyky bavily, ale mělo to jeden háček – učitelé vás zpravidla zahrnou množstvím gramatiky a slovíček, které, ruku na srdce, vám dost často budou k ničemu. Tento fakt jsem si potvrdila ve chvíli, kdy jsem až díky čtení knih v originále a sledování filmů s titulky byla schopná bez problémů a plynule komunikovat s mou učitelkou angličtiny.

    Už si ani nepamatuju, která kniha byla tou první, ke které jsem se odhodlala, protože od té chvíle už uteklo hodně vody. Důvod byl ale jasný – mnoho knížek, které vyjdou v anglicky mluvících zemích, se u nás ani neobjeví, protože naše nakladatelství prostě nemohou překládat všechno. A bývají i dost dobré, takže by byla škoda si je nepřečíst. Zpočátku byl součástí povinné výbavy slovník, který jsem ale postupem času mohla více méně odložit (pořád se najdou slovíčka, která neznám – jsem taky jenom člověk :D). Zajímavé je, že anglické knihy se mi čtou jednodušeji než ty české – rychleji mi ubíhá děj a jsem schopnější se do nich lépe ponořit. Možná za to může i to, že u českých překladů se často soustřeďuji i na jiné věci, než je příběh.

    Filmy v originále jsem se naučila sledovat díky své učitelce angličtiny na gymplu, která nám odmítala pouštět filmy s dabingem. Zpočátku to nám všem lezlo kapku na nervy, ale teď jsem jí za to vděčná. Pokud si mám sama vybrat mezi dabingem a titulky, jsem jasně pro verzi s titulky. Film si tak víc užiju a strašně ráda poslouchám (obzvlášť některé) přízvuky herců, o které jsme díky dabingu ošizeni. U seriálu jsem ještě trošku pozvedla level, takže na ně koukám nejen v originále, ale i s anglickými titulky. Neptejte se proč, sama nevím :D.

    Díky anglickým knihám, filmům a seriálům jsem si mnohem víc angličtinu oblíbila. Naučila jsem se fráze a některá slova, která by mi učitelé neprozradili. Rozhodně mi anglické knihy mnoho dali, a tak to bude doufám i nadále :).

  2. 1 komentářů :

    1. E_V_E řekl(a)...

      Ja som sa naučila anglicky zo seriálov a filmov s titulkami 8D a len nedávno som začala čítať v aj, zatiaľ len také jednoduchšie diela, ale hneď mám zo seba lepší pocit 8)

    Okomentovat