Rss Feed
  1. Česká obálka
    Autor: Lisa McMann
    Série: Lovkyně snů
    Díl: třetí
    Česká anotace:
    Myslíte si, že vidět, o čem ostatní sní, je skvělé? Naopak, je to děsivé, nebezpečné a může vás to stát i život.

    Jmenuju se Janie a věřila jsem, že vím, co mě v budoucnosti čeká. Myslela jsem si, že jsem s tím smířená. Nesnesu však pomyšlení na to, že stahuju Cabela s sebou. On je skvělý a já na pokraji sil. Musím navždy zmizet, aby mohl žít naplno. 

    Může můj osud zvrátit cizinec, který mi vstoupil do života? A opravdu mě čeká jen zlověstná budoucnost a ani plamínek naděje na lepší dny? Musím si zvolit, čas běží a jde o život...



    Vydání v ČR: říjen 2012
    Nakladatelství: Fragment
    Počet stran: 224
    Hodnocení: 5 z 5
    Přečteno v listopadu 2012, 2 dny, v češtině




    Autor

    Lisa McMann žije v americkém Phoenixu. Její první román Wake (u nás pod titulem Procitnutí) se umístil na vrchních příčkách nejprodávanějších titulů pro děti. Inspiraci na napsání Lovkyně snů prý získala díky vlastnímu snu, kdy se jí zdálo, že vstoupila do snu svého manžela. Věnuje se i psaní povídek, esejí a literatury faktu, které jsou ale určeny pro starší čtenáře.







    O knize

    Janie byla smířená se svým údělem. Propadá se lidem do snů, a co? Copak může být něco ještě horšího? Ano, může. Janiin osud nevypadá moc růžově. Jediné, co ji drží nad vodou je Cabel. Bude to ale stačit? Co když i láska není schopná překonat vše. Hlavně když i Cabel má obavy z budoucnosti, o kterých se ale s Janie nechce bavit. Na Janie tak čeká rozhodnutí, které navždy rozhodne o jejím osudu.

    Už když jsem měla v ruce první díl, přirostla mi tahle série k srdci. Pravděpodobně za to může i styl autorčina psaní, který ale nemusí sednout každému. Jenže ona dokáže pomocí jedné holé věty vyjádřit to, na co ostatní potřebují květnatá souvětí.

    Samotná Janie je dost svérázná postava. Až v tomhle díle se naplno ukáže, jak strašnou tíhu musí nést na svých ramenou. A když už si přece jen najde chvíli volna, musí ho něco překazit. Možná ale tohle vyrušení je přesně to, co Janie potřebuje, protože neznámý Henry může být právě klíčem k řešení její budoucnosti. Co s ní má společného? Víc, než si Janie myslí...

    Cabel je jako Janiina druhá polovina. Prožívá s ní vše, co je spojené s jejím darem. Jenže právě teď se ukáže, že ani pro něj to není zrovna lehké. I když mu ve většině knihy do hlavy nevidíme, vidíme skrze Janie alespoň jeho sny, které jsou více než výmluvné...

    Celá kniha je protkána takovou zvláštní hořkostí a smutkem. Všechno to vychází z hlavních postav, které se musí potýkat se svými démony a se jedním velikým strašákem - budoucností. I když pravděpodobně nikdo z nás nemá žádný takový dar jako Janie (díky bohu :)), asi všichni víme, jak děsivá někdy dokáže budoucnost být. Společně s postavami podnikneme cestu až na dno jejich mysli, odhalíme jejich obavy, strachy, ale i očekávání. I když čelí obrovskému tlaku, dokáží se s některými situacemi vyrovnávat i humorem - hlavně Janiiny hlášky ve velké části dost odlehčily atmosféru.

    Jak už jsem řekla, série Lovkyně snů patří mezi mé srdeční záležitosti. Každá kniha se čte naprosto sama a i když to tak někdy nemusí působit, donutila mě i zamyslet se nad některými věcmi. Knize dávám 5 hvězdiček a je mi líto, že už tato série končí. Ale jak jinak skončit, než právě Osudovým rozhodnutím...






    Děkuji nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.

  2. 0 komentářů :

    Okomentovat