1. RC Review: Prokletí Titánů

neděle 16. února 2014

Autor: Rick Riordan
    Série: Percy Jackson a Olympané
    Díl: třetí

Že mám moc po svém otci, bohu moří Poseidonovi, už víš… Že patřím do Tábora polokrevných, už taky víš… Ale na spoustu otázek neznám odpovědi ani já. Kam se poděla bohyně Artemis?

Jaké nebezpečné a záhadné příšeře byla na stopě? Mám na sebe vzít děsivé Titánovo prokletí, kterým by se naplnilo proroctví Orákula? Jsem Percy Jackson a vydávám se se svými přáteli z Tábora polokrevných na další výpravu do mytologického světa. Vezmeme tě s sebou, chceš?

Datum vydání v ČR: 2010
    Počet stran: 336
    Přečteno v lednu 2014, 3 dny, v češtině

Percy Jackson je zase o něco starší a už má něco za sebou. Právě tyto zkušenosti se mu budou hodit teď, když se Annabeth ztratila. Je připravený vydat se na výpravu a přivést ji zpátky, jenže něco – nebo spíše někdo – ho brzdí. Tím někým jsou Lovkyně bohyně Artemis, které sama záhadně zmizela, když hledala neznámou nestvůru. Když Orákulum vysloví svou další věštbu je z ní jasné jen jediné – že na výpravu se dostane jen pár vyvolených. A Percy nemá šanci se jí zúčastnit z jednoho jediného důvodu – je kluk a tím pádem z pohledu Lovkyň i nevhodná osoba. Co je Percy ochotný udělat proto, aby našel Annabeth?

Série Percyho Jacksona si našla své fanoušky snad po celém světě a není se moc čemu divit – málokdy narazíte na sérii, která začíná jako čtení pro pobavení dětí a postupně se vyvíjí v něco, co dokáže zaujmout i o mnoho let starší čtenáře.

Percy nám zase o rok zestárl a jenom mu to prospělo. Už to není jen ten malý kluk, co se dozvěděl, že jeho otec je sám Poseidón. Už toho viděl dost na to aby věděl, že život poloboha rozhodně není zábava. Navíc díky věštbě Orákula to vypadá, že má na krku osud celého Olympu. I když to nemusí být tak úplně pravda – ještě je tu Thalia, znovu živá dcera samotného Dia. Takže jeho šance, že se věštba týká právě jeho je padesát na padesát. A nesmíme zapomenout na Luka, jehož touha pomstít se otci vyústila až v jeho pokus znovu oživit Krona. Jak to ale vypadá, Kronos není jediný Titán, který se s Lukem spojil...Je vidět, že Rick postupně nechává Percyho vyrůst a dospět, což mu jako postavě jednoznačně přidává body. Troufá si do akcí, o kterých by dříve třeba pochyboval a cítí věci, které mu dosud byly neznámé – zkrátka klasický zbrklý a emočně nezralý puberťák :D. Díky tomu je ale Percy svým čtenářům blízký – i když je to polobůh, pořád je to jenom člověk.

Styl autora se zase tak nemění – i tenhle díl je napěchovaný vtipnými hláškami i situacemi. I tak je ale cítit, že sám Riordan prošel určitým vývojem a tak i přesto, že při prvním pohledu vám bude kniha připadat vtipná nakonec zjistíte, že sama podstata příběhu je mnohem vážnější a svým způsobem i temnější než ty předešlé. Teď už jenom pevně věřím, že to, co si pro nás autor přichystal v dalších částech série bude jenom lepší a lepší.

HODNOCENÍ: