Rss Feed
  1. Nebezpečná láska

    úterý 19. února 2013

    Originální cover
    Autor: Kateřina Petrusová
    Série: Bavettovi
    Díl: první

    Anotace:

    Na doporučení posledního zaměstnavatele získá mladá newyorská ošetřovatelka Paige práci v rodině Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie. Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství. Paige si k němu postupně nachází cestu a Michael si ji velice oblíbí. Postupem času Paige přichází na to, že se dostala do newyorského podsvětí a její zaměstnavatelé jsou součástí mafie. Co se stane, až se jednou Michael probere? Dostane se Paige ze spárů Bavettových, když odhalila jejich tajemství?



    Datum vydání: únor 2012
    Nakladatelství: Fragment
    Počet stran: 376
    Hodnocení: 5 z 5
    Přečteno v lednu 2013, 2 dny, v češtině



    Paige pracuje jako ošetřovatelka. Po smrti svého posledního svěřence se ocitá bez práce. Proto je příjemně překvapená, když ji její předešlý zaměstnavatel doporučí svému příteli. Jenže tato práce se naprosto liší od všech předešlých. Když Paige vejde do Michaelova pokoje, je překvapena tím, co se jí ocitá před očima - mladý muž, který po autonehodě zůstal s duší dítěte. Na rozdíl od předešlých ošetřovatelů si ji Michael okamžitě oblíbí. Jenže co se stane, když se Michael opět probere a vzpomene si na to, kým je? A co víc - co když Bavettovi nejsou těmi obyčejnými podnikateli, za které se vydávají?

    Abych pravdu řekla, knihám českých autorů se tak nějak vyhýbám. Ani pořádně nevím proč, ale zkrátka mě nikdy nijak moc neoslovily. Když ale svět knižních blogů začal pět slávu na tuto knihu jsem se rozhodla, že si ji také přečtu. A teď vím, že všechny ty ódy byly oprávněné.

    Paige pro mě byla sympatickou postavou. Byla to obyčejná holka, která ale neustále dokola dělala jednu chyby - příliš se emočně vázala na své pacienty, kteří později zemřeli a jí poté nezbylo nic jiného, než daného oplakat a přesto jít dál. Proto chtěla změnu. Proto se tentokrát chtěla starat o dítě. Proto když poprvé viděla Michaela věděla, že tuto práci chce. Protože on i přes svůj věk dítětem byl. A Paige opět udělala tu stejnou chybu - vytvořila si s ním vztah, který přesahoval hranice její práce. Mike je pro ni jako rodina. Co ale bude dál? Jak bude Paige schopna odejít, když už Michael bude normální? A jaký vůbec ten normální Michael je? Měla by ho ráda?

    Michael není takový, jaký býval. Kvůli autonehodě se stal opět dítětem. Jeho rodina se s tím odmítá smířit. Odmítají jeho stav přijmout. Ale ne Paige. Právě proto, že ta jej má ráda a přijímá takového, jakým právě je, si získá jeho přízeň. Jenže on se jednoho dne probere...a všechno se změní. Nebo ne?

    Podle mě kniha vyniká právě tím, jaký příběh vypráví. Podle mě by se klidně mohla hrdě postavit vedle knih zahraničních, protože v sobě má něco, co její příběh činí emocionálním, vášnivým, smutným, ale v první řadě bezpochyby originálním. Snad jediný problém, který jsem s knihou měla bylo to, že jsem si zkrátka nemohla představit dospělého muže v dětské roli. Vždycky, když Michael mluvil nebo jednal jako dítě, já si jednoduše dítě představila. To ale v žádném případě není chyba. Pro mě je to důkaz toho, jak dobře je Michaelova postava napsaná.

    Pokud jste ještě po této knize nesáhli nebo jste váhali, rozhodně to udělejte, protože Kateřině Petrusové se povedlo něco, co se vydaří jen málokomu. V jednu chvíli mě rozesmála, jindy jsem se chytla u toho, jak se blbě uculuju a nakonec jsem měla co dělat, abych se nerozbrečela. Je to zkrátka jedna z těch knih, kterou jsem nemohla, a ani nechtěla, dát z ruky. Tím si ode mě vysloužila pět hvězdiček a čestné místo na mé poličce :).

  2. 0 komentářů :

    Okomentovat