1. RC Review: Moře nestvůr

Vydávám se s přáteli na výpravu, ze které se nemusíme všichni vrátit živí...
    Jdeš do toho s námi?

Datum vydání v ČR: únor 201o
    Počet stran: 304
    Hodnocení: 4 z 5
    Přečteno v říjnu 2013, 3 dny, v češtině

Percy Jackson je polobůh. Syn Poseidona, abych byla přesná. S tím se už smířil. Jenže být polokrevným s sebou rozhodně nenese jenom výhody. Často to s sebou nese i smrtelné nebezpečí. Teď, když je tábor polokrevných téměř bez ochrany poté, co byl Thaliin strom otráven, nezbývá Percymu, Annabeth a Tysonovi nic jiného, než se vydat na výpravu do samotného Bermudského trojúhelníku a najít jedinou věc, která může strom vyléčit. A taky Grovera, protože ten se shodou náhod nalézá na tom stejném místě a hrozí mu smrt. Jenže vydat se na výpravu tentokrát nebude tak snadné – v táboře se změnilo vedení, kromě Dionýsa, který Percyho stejně nikdy moc nemusel, je tu nyní i Tantalos. A ten udělá všechno proto, aby se Percy z tábora nedostal. Alespoň ne živý...Podaří se Percymu uniknout a zachránit jak Grovera, tak i celý tábor a spolu s ním i všechny polokrevné?

Jsem ráda, že jsem měla možnost si knihu přečíst ještě předtím, než jsem viděla film, protože jsem si na ni mohla udělat svůj názor, aniž bych jednotlivé scény neustále srovnávala. A díky tomu jsem si to také o mnoho víc užila.

Percy je Percy. A já bych ho nevyměnila. I když je to polobůh, stále dělá lidské chyby. Když ještě vezmete v potaz to, co se kolem něj děje, divit se nemůžete už vůbec. Přesto už tu narazíme na fakt, že Percy, stejně jako Annabeth a ostatní, pomalu začíná dospívat. Kdo byl ale opravdovým zpestřením příběhu? Rozhodně Tyson – toho chudáka mi bylo opravdu líto, nikdo z nás nemůže za to, kdo jsou naši rodiče (a co z tohoto spojení vzejde...). A k němu ještě Grover ve svatebních šatech. Jen ta představa sama o sobě stačí :D.

Nelze popřít, že je kniha určená hlavně pro mladší čtenáře, ale ani to člověku nebrání v tom, aby si ji užil. Může za to humor, který se proplétá celým příběhem a který ve vás vyloudí úsměv i ve chvílích, kdy jde doslova o život. Rickovi se podařilo skloubit svět antických bohů s naším moderním a přiblížit ho tak i mladší generaci. Série prozatím rozhodně neměla nouzi o nápady, což jenom potvrzuje konec Moře nestvůr, který byl rozhodně překvapivý. Nezbývá než doufat, že Rickovi nápady nedojdou.