Rss Feed
  1. Zimní dumání (6)

    neděle 20. ledna 2013


    Další díl zimního projektu, který pořádá Syki.



    Nadpřirozené bytosti

    Posledních pár let zažíváme v knižním světě doslova boom co se týče nadpřirozených bytostí. S klidem můžeme říct, že jsme se na stránkách knih setkali už v podstatě se vším, a máloco nás už překvapí.

    Se kterou nadpřirozenou bytostí jsem se setkala nejdříve? Byli to duchové. Pamatuju si to jako dnes – měla jsem narozeniny a co jsem nedostala – první díl série Mediátor od Meg Cabotové. A jak nejlépe navnadíte dospívající holku na duchařinu? Meg na to kápla – udělejte z hlavní postavy sexy ducha v rozhalené košili, který používá španělské výrazy a i když existuje jenom v knize, vy si umíte docela dobře to jeho tělo představit :D. Ano, vážení autoři, přesně takhle se to dělá :D. Od tohohle setkání to se mnou šlo jenom z kopce...

    Asi nejvýraznějšími bytostmi knižního světa se stali upíři. Ovšem prošli menším upgradem – nejsou to vraždící krvechtivá monstra (alespoň většinou ne), ale sexy chlápci, kteří chtějí jenom jediné – lásku. Jsou citliví, milí a sami sebe v podstatě nenávidí za to, co jsou. Popravdě, někdy už mám upírů v knize dost, protože někteří autoři už z tohohle prvku zkrátka nedokážou vymlátit nic nového a topí se ve věcech, které tu už někdy byly. Přesto se i tak některým podaří příjemně překvapit.

    Nemůžu samozřejmě číst všechno, takže existují bytosti, se kterými ještě nemám moc velké zkušenosti, takže v tomhle směru nemohu soudit. Například s vílami jsem se zatím setkala pouze v jedné sérii, takže si netroufnu je nějak moc soudit. V poslední době jsem se nově setkala v knize s mimozešťany, a to v sérii Lux od Jennifer L. Armentrout, ze které jsem celkem v rozpacích (což jde vidět i v mých recenzích). Někdy i nové prvky mohou způsobit více škody než užitku...

    Jedním z důvodů, proč vyhledávám knihy s nadpřirozenými bytostmi je to, že mi svým způsobem pomáhají uniknout z běžného světa. Není nic příjemnějšího, než si od zkoušek, učení a podobných věcí odpočinout a zatoulat se do jiného světa. Ale i moc nadpřirozena někdy škodí a jak se říká, nic se nemá přehánět. Někdy pro změnu neuškodí kapka reality :D.

  2. 0 komentářů :

    Okomentovat