Rss Feed
  1. RC Review: Jednou provždy

    sobota 26. ledna 2013

    Česká obálka
    Autor: Kiersten White
    Série: Paranormálové
    Díl: třetí

    Česká anotace:

    Evina paranormální minulost se neustále vrací a děsí ji. Nová ředitelka Mezinárodní agentury pro zadržování paranormálů ji chce přemluvit k nové spolupráci se střediskem. Temná královna týrá lidi ve své děsuplné říši. A paranormálové neustále tvrdí, že Evie je jediná bytost, která je dokáže zachránit před jejich záhadným, nebezpečným osudem. Celému paranormálnímu světu běží čas. A osud tohoto světa nemá v rukou nikdo jiný než Evie…



    Vydání v ČR: 2012
    Nakladatelství: Fortuna Libri
    Počet stran: 400
    Hodnocení: 5 z 5
    Přečteno v lednu 2013, 3 dny, v češtině

    Oficiální trailer ke knize:




    Evie nese na svých ramenou čím dál větší břemeno. MAZP se od dob, kdy tam pracovala, změnilo a ona sama si už není jistá, na čí straně agentura vlastně stojí. Jenže to je asi ten nejmenší problém. Po krku jí jde samotná Temná královna, která se pravděpodobně nezastaví před ničím, co by jí mohlo zabránit Evii zničit. A k tomu je tu ta věc s paranormály. Ti totiž spoléhají na to, že pro ně Evie otevře bránu a všechny je zachrání. Čas běží a Evie se musí rozhodnout, na čem, a hlavně na kom, jí opravdu záleží...

    Kniha je vyvrcholením série o paranormálech a my se konečně dovídáme, jak to všechno vlastně bylo a proč se některé věci v předchozích dílech vlastně staly. Navíc v téhle knize opravdu není o akci nouze. Je dynamičtější, zábavnější a ani v nejmenším mě nezklamala - právě naopak. 

    Na ztřeštěnost Evie jsem si za ty první dva díly zvykla, ale v tomto díle ukázala také trochu jinou část své osobnosti - tu, ve které bezmezně miluje lidi, které má kolem sebe a je ochotná udělat cokoli, klidně i obětovat svůj život, jen aby je zachránila. Její plány sice nejsou dokonalé, někdy dokonce ani nejsou dokončené, ale ona ukazuje, jak silná dokáže být. Tahle stránka Evie se mi rozhodně líbí a tak nějak s ní celkově ladí. I když hrála hlavní roli ve všech třech dílech, v tomhle z ní vidíme jakoby víc. Vidíme to, co se předtím skrývalo právě za její ztřeštěností.

    Nejen Evie se nám v tomhle díle vybarvila. Konečně si ke mně našel cestu i Reth, který mi v předchozích dílech spíše překážel. Přestože neustále dělá vše hlavně ze sobeckých důvodů, jde u něj vidět posun, který způsobila právě Evie. Jakoby on sám díky ní zjistil, jaký by mohl být a že vše nemusí být nutně černobílé. Také jsem ráda, že přestože na konci předchozího dílu to tak nevypadalo, na scéně se opět objevil Jack. Ten kluk je opravdu číslo. Připadá mi, jako by to můj mladší bratr :D. Je to pořád stejné třeštidlo, jenom o trošku dospělejší a zralejší, konečně totiž ví, že člověk má udělat správnou věc.

    Jak už jsem řekla na začátku, v téhle knize je o dost víc akce než v předchozích dílech. Evie se často ocitá na hranici a ona sama si musí uvědomit, co a kdy je potřeba udělat, aby zůstala sama sebou a neztratila i tu malou část duše, kterou má. Jenže nakonec ta největší volba nebude na její straně. V tomhle díle totiž prochází její vztah s Leasem jednou zkouškou za druhou a oba se s tím musí nějak vypořádat. Oba vědí co chtějí - zůstat spolu napořád - jenže právě to napořád je v jejich případě to klíčové slovo. Lease si musí poradit se svou nesmrtelností a s tím, co se stane, až Evie bránu otevře.

    Pokud jsem si myslela, že sérii Paranomálové znám, tak jsem se mýlila. Autorka nám v tomhle díle připravila řadu překvapení, akce a dramat a já jsem na rozdíl od předchozích dílů místy opravdu nevěděla, co mám čekat. A co pro mě bylo ještě větším překvapením byl samotný český překlad - v knize totiž ubyly chyby a překlepy, které jsem u obou předchozích dílů vytýkala. Tohle samotné mi udělalo takovou radost, že minimálně tři hvězdičky byly jasné :D. Série Paranormálové se tak stala jednou z mých srdečních sérií a získala si čestné místo na mé poličce :).


    Děkuji nakladatelství Fortuna Libri za poskytnutí recenzního výtisku.

  2. 0 komentářů :

    Okomentovat