Rss Feed
  1. The Ghost and The Goth

    pátek 27. července 2012

    Originální cover
    Autor: Stacey Kade
    Anotace na Goodreads:

    Alona Dare - maturantka na střední škole, spolukapitánka roztleskávaček, královna plesu tři roky za sebou, vyvolená k sňatku nejméně s filmovou hvězdou...a nově mrtvá.

    Jsem ta dívka, kterou jsi nesnášela na střední škole. Je to moje vina, že jsem se narodila hezká, s hedvábně jemnými blonďatými vlasy, sexy tělem a skvělým smyslem pro to, co by ostatní neměli nosit? Ale můj život není perfektní, hlavně od té doby, co jsem zemřela. Být přejetá autobusem s bandou podivínů - je ještě něco víc ponižujícího? Jak se ukázalo, tak ano - sledovat přítele a kamarády pokračovat v jejich životech, jen pár dní po svém pohřbu. A nevěřila bys, co teď o mně říkají, když si myslí, že je nemůžu slyšet. Navíc se ještě k tomu začínám ztrácet, přeskakovat mimo existenci a zase zpátky. Nevím kde jsem když se ztratím, ale není to dobré. Kde už je to zatracené bílé světlo?

    Will Killian - maturant na střední škole, vyděděnec, přezdívaný ,,Will Kill'' populárními lidmi kvůli nepřirozené auře, která ho obklopuje, vyvolený nejlépe k bankovní krádeži...a médium.

    Můžu vidět, slyšet a dotýkat se mrtvých. Naneštěstí mohou i oni slyšet, vidět a dotýkat se mě. Jo, protože přežít střední školu není už tak dost těžký. Udělal jsem co jsem mohl, abych skryl svůj ,,dar''. Přece jen můj otec, který měl stejnou schopnost, se kvůli tomu zabil když mi bylo patnáct. Jenže nedávno se předstírání, že jsem normální, stalo daleko těžší. Nový duch - anonymní, zuřící oblak negativní energie se schopností odhodit mě stranou - mě sleduje s touhou po pomstě. Moje máma, která nic neví o tom, co dokážu, si dělá starosti s nárůstem divných incidentů, můj pyschiatr se ohání slovy jako ,,dočasné umístění pro psychiatrické ohodnocení'' a můj ředitel, který si myslí že jsem narušitel a simulant, hledá jakýkoli způsob, jak se mě zbavit. Kolik týdnů zbývá do maturity? 


    Vydání v USA: 29. 6. 2010
    Hodnocení: 5 z 5
    Přečteno v červenci 2012, 2 dny, v angličtině



    Alona měla určité představy o své budoucnosti. V nich ale určitě nepomyslela na možnost, že žádnou budoucnost mít nebude. Alonu totiž jednoho rána přejede autobus, a to když se snaží proplížit pryč ze školy. Lidé diskutují proč se to asi to stalo. Byla to nehoda? Sebevražda? Jenže oni neví, že Alona je tu celou dobu s nimi. Ona totiž neodešla na pomyslný druhý břeh, ale zůstala v našem světě jako duch. Jenže co teď bude dělat? Jak se může dostat k onomu světlu, aby konečně našla klid? Odpověď dostane ve chvíli, kdy se jí do obličeje vysměje Will, největší podivín z celé školy. Jenže jak mohl vidět její utrpení, kdž je z ní duch? Může jí Will pomoct najít ,,světlo na konci tunelu''?

    Alona je zvyklá dostat vše co chce. si každý z nás měl nebo má na střední holku, která je královnou svého vlastního včelího roje. Jenže po své smrti sama lona vidí, co si o ní lidé, které považovala za své přátele, myslí. Jenže nikdo z nich neví nic o druhé stránce jejího života. O stránce, kterou ukáže jenom Willovi.

    Will patří k partě, která se řadí k takovým odpadlíkům. Všichni ho mají za blázna trpícího schizofrenií. Ono je to tak i lepší, protože by mu těžko někdo uvěřil, že netrpí schizofrenií, ale že vidí duchy. To už by si rovnou mohl rezervovat místo v blázinci. Nejdřív se snaží Alony zbavit, protože nemíní pomáhat žádnému z duchů. Co když ale může pomoct nejen on Aloně, ale i ona jemu?

    Čtení téhle knihy jsem odkládala hodně dlouho. Nevím proč, ale vždycky jsem ji začala číst a potom jsem ji po první kapitole odložila a sáhla po něčem jiném. le víte co - to byla obrovská chba. Jakmile jsem se dostala za svůj pomyslný mezník (onu první kapitolu) do knihy jsem se začetla a zjistila, že je naprosto skvělá. Kdo by řekl, že duchařina může být takhle vtipná? Aloniny hlášky celou knihu tak nějak prosvětlují, dávají jí takový odlehčený ráz, i když jsou v ní i chvíle, které jsou vážné a k zamyšlení. Také můžeme vidět takový pomyslný Alonin duševní růst, kdy přece jen dochází ke změně jejích hodnot.

    Rozhodně skvělý start další série. Myslím, že 5 hvězdiček je rozhodně zasloužených. Tahle kniha je nejen úžasně vtipná, ale donutí vás i přemýšlet. Jsou tihle populární lidé vážně arogantní? Nebo za svou pečlivě vybudovanou fasádou skrývají tajemství a osudy, které z nich také dělají jen obyčejné lidi, jako jsou všichni okolo? Těžko říct. Ale jedno je jisté - i když se Alona jeví arogantní a povrchní (což dost možná i je), existuje i její druhá strana, kterou objeví právě Will. Protože jí možná rozumí víc, než by se na první pohled zdálo. 

  2. 0 komentářů :

    Okomentovat