Rss Feed
  1. Anna Dressed In Blood

    pátek 29. června 2012

    Originální cover
    Autor: Kendare Blake
    Anotace na Goodreads:

    Cas Lowood zdědil neobvyklé poslání: zabíjí mrtvé.

    Stejně jako předtím jeho otec, než byl zavražděn duchem, kterého hledal, aby ho mohl zabít. Nyní, ozbrojený otcovou záhadnou a smrtící athame, Cas cestuje se svou matkou, čarodějkou, a jejich kocourem, který dokáže vycítit duchy. Společně sledují legendy a místní folklór a pokoušejí se udržet tempo s vraždícími mrtvými - přitom si udržují otravné věci jako budoucnost a přátele daleko od těla.

    Když dorazí do nového města díky pátrání po duchu, kterého místní nazývají Anna oděná v krvi, Cas neočekavá nic, co by vybočilo z normálu: najít, lovit, zabít. Místo toho najde dívku zapletenou do prokletí a vzteku, ducha, jakému nikdy předtím nečelil. Pořád nosí šaty, které na sobě měla v den její brutální vraždy v roce 1958: dřív bílé, nyní ale potřísněné rudou a kapající krví. Od své smrti zabila Anna kohokoli, kdo se opovážil vstoupit do opuštěného viktoriánského domu, který kdysi nazývala domovem.

    A ona, z jakéhokoli důvodu, ušetří jeho život.
      
    Vydání v USA: 30. 8. 2011
    Hodnocení: 5 z 5
    Věkové omezení: 15+ (sprostá slova, surové scény)
    Přečteno v červnu 2012, 2 dny, v angličtině



    Cas žije po smrti otce se svou matkou. V žádném městě nezůstávají příliš dlouho - jen po dobu, která je nutná k dokončení Casova úkolu. Cas totiž není obyčejný kluk - je to lovec duchů. Jeho práce zatím probíhala bez problémů. Jednoho dne se ale dozvěděl o Anně - v ten moment věděl, že se o ni musí postarat. Jenom netušil, že Anna není obyčejný duch. S někým tak silným se ještě nesetkal. Čím více však Annu poznává, tím méně ji touží zabít...

    V první řadě - pokud máte slabší žaludek, na tuhle knihu ani nesahejte. Ne že by byla nějak extra brutální, ale občas to bylo trochu moc i na mě.
    S knihami s tématikou duchů se moc nesetkávám. Vlastně ani pořádně nevím, co jsem od knihy čekala. Možná něco ve stylu Lovců duchů. Proto jsem asi s výsledkem byla příjemně překvapená.

    Rozhodně neočekávejte žádnou přeslazenou romatiku ani nic podobného. Ano, v knize se tohle téma objeví, ale rozhodně to není hlavní linie celého příběhu. Jsou tam i mnohem zajímavější momenty - například chvíle, kdy hrdinové zjistili, jak Anna zemřela - vážně silný moment. Jak říkám - člověk si zde musí všímat i jiných věcí.

    Když jsem knihu přečetla, ani jsem pořádně nevěděla, co mám napsat. Měla jsem v hlavě nějak prázdno :D. Vlastně jsem ani pořádně nevěděla, proč jsem jí dala pět hvězdiček. Ale jak jsem to nechala trošku uležet, tak jsem na knihu získala trochu jiný pohled. Nenajde se moc knih, které jsou psány z pohledu kluka. Navíc jak jsem řekla, moc knih s duchařskou tématikou jsem nečetla. A hlavně - není do ní násilím nacpaná tématika lásky postav jen proto, že to v dnešní době kniha má mít, ale protože to tak nějak vyplyne. Zkrátka, pokud jste připraveni na vtipnou, i když místy lehce krutou, duchařskou jízdu, která se čte v podstatě sama, knihu Anna Dressed In Blood vřele doporučuju.

  2. 0 komentářů :

    Okomentovat