1. RC Review: Bouře

neděle 2. března 2014

Autor: Julie Cross
    Série: Rozděleni časem

Přítomnost, rok 2009.
    Devatenáctiletý Jackson je normální student... tedy téměř normální. Dokáže totiž cestovat časem. Nic nemůže změnit, jen znovu prožít to, co se už stalo. Po útoku dvou neznámých mužů se Jackson ocitne o dva roky zpět.

Minulost, rok 2007.
    Jackson se nemůže vrátit zpátky do přítomnosti. Jaké tajemství ho obklopuje? Proč ho pronásledují neznámí útočníci? Stojí tváří v tvář "nepřátelům času" a musí se rozhodnout, co všechno je ochoten obětovat pro záchranu svých blízkých a možná i celého světa...

Datum vydání v ČR: říjen 2013
    Počet stran: 312
    Přečteno v prosinci 2013, 2 dny, v češtině

Jackson je na první pohled normální kluk. Jenže na rozdíl od ostatních má jednu zvláštní schopnost – dokáže cestovat časem. Sice se ještě pořád učí se svou zvláštností zacházet, ale i tak je to něco. Zábava to ale přestane být ve chvíli, kdy na něj a jeho přítelkyni zaútočí dva cizí muži. Jackson se stihne přenést, ale až poté, co jeden z mužů zastřelí Holly. V celém tom zmatku se Jackson nesoustředí a přenese se až do roku 2007 – celé dva roky do minulosti. Je to nejdelší časový úsek, do kterého kdy cestoval. Jenže se z něj nemůže dostat zpátky...

Tématikou cestování v čase jsem v podstatě nepolíbená, takže pro mě byla kniha s touto tématikou lákavá výzva. A čekala jsem opravdu cokoli, jen ne to, že na jejím konci budu vrcholně zmatená.

Co se týče Jacksona jako postavy, jsem tak nějak rozpolcená – z jedné stránky je to kluk, který dokáže hluboce milovat a z druhé stránky je to taky tak trochu rozmazlený fracek, který si myslí, že mu patří svět. Právě díky této kombinaci vlastně nevím, jestli ho mám nebo nemám ráda. Zatím to vypadá, že jsem k němu zaujala neutrální postoj, tak uvidíme...Přesto měl ale v knize několik krásných chvil, především se svou sestrou, které mu u mě do budoucna nahrávají do karet.

Teď ale k samotnému cestování časem. Jako téma to určitě není jednoduché, já sama bych se do toho asi ani nepouštěla, ale všichni nemůžou být jako já. A že není jednoduché se s tím vypořádat je vidět i tady. Chvílemi se mi to zdálo celé nějaké zmatené, jednou jste tady, podruhé tamhle a pořád do kola, z jednoho roku do druhého, od události k události. Když už dostane nějaké odpovědi, je to po tom informačním temnu zase takový šok, že mi chvíli trvalo, než jsem to pobrala. Někdy by neškodilo chvílemi ubrat a chvílemi zase přidat, protože to celé působí nějak nevyrovnaně – chvílemi máte chuť přeskakovat stránky, chvílemi zase chcete vědět, co bude dál.

Kniha se u velké části čtenářů setkala s velmi pozitivními ohlasy. U mě je ale její pozice neutrální – nezařadila se ani mezi mé nejoblíbenější, ale ani mezi ty, které už nikdy v životě nechci vidět. Zkrátka celá kniha je jako její hlavní hrdina. Proto mi nezbývá nic jiného, než vložit své naděje do dílu druhého a doufat, že se mu podaří probojovat se v mém žebříčku na vyšší pozici.

HODNOCENÍ: